Jak skutecznie wrócić do swojej figury po 9mc

Ciąża zwykle ma związek z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, by szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną figurę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Organizm kobiety w ciąży zużywa trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To ginekolog może zdecydować, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym sprzymierzeńcem matki w walce o dawną sylwetkę są codzienne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one pożytek tak samo matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, aby wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać upragnioną figurę. Co więcej, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.